Jump to content


Shoutbox

Latest Shouts
@  AionTemplar : (22 June 2019 - 03:35 PM) you guys still talking about Trump?
@  Divinelysian : (18 June 2019 - 01:19 PM) UK getting their own trump soon
@  deekayzero : (06 June 2019 - 10:34 PM) np :)
@  Nobody : (06 June 2019 - 10:35 AM) thanks for letting me know things were down dk
@  Nobody : (26 May 2019 - 05:28 AM) and the false info is pretty difficult to track because it's shared to people on an individual basis
@  Nobody : (26 May 2019 - 05:27 AM) It's by Carole Cadwalladr - scary stuff about how unregulated social media is impacting things in a pretty crazy manner. because if you see false info daily you just tend to believe it
@  Nobody : (26 May 2019 - 05:26 AM) divine - did you see the recent ted talk about the whole brexit thing given in front of the ceo of facebook? it's pretty crazy when you think about it... the propaganda and lies are insane
@  deekayzero : (22 May 2019 - 06:25 PM) and basically even tho he wasn't one of the chitchat crew he was a big part of our community for the most active years of it all. so... yeah. :(
@  deekayzero : (22 May 2019 - 06:23 PM) i was gonna do a big video of it but my best friend adn brother from another mother decided he doesn't wanna be friends anymore becuase he's too busy being an illegal immigrant trump supporting qanon pizzagat eetcetc shit head instead
@  deekayzero : (22 May 2019 - 06:22 PM) so true story, it's basically the 10th anniversary of my community. at least in terms of when the founding members met and started shit posting with each other on chitchat on aionsource.
@  Divinelysian : (21 May 2019 - 11:15 PM) random rants xD
@  Divinelysian : (17 May 2019 - 04:31 PM) "Hillary is a warmongerer and worse than trump", now thanks to trump and his cabinet there might be a war in Iran lol. Another millions of refugees coming to Europe due to an American provoked war? Lets hope all ends well there.
@  Divinelysian : (11 May 2019 - 07:25 PM) So nigel farage lied to the british people so much so that they vote for brexit for the wrong reasons, saying the health service will get billions more, then after brexit claims he never said health service will get more, then jumps ship later andd now starts a new brexit party and gets 34% of the british vote (in a poll), are people so stupid on purpose or what?
@  Nobody : (10 May 2019 - 06:29 AM) healthier for sure
@  Divinelysian : (10 May 2019 - 12:54 AM) wtf check how boogie2988 looks nowadays :P
@  Nobody : (07 May 2019 - 06:29 AM) which that totally mis-parsed. go old forum site parsing issue... whatever page that opens you need to add the ).html to it
@  Nobody : (07 May 2019 - 06:27 AM) Looked up the dissertation that did a lot of that work and it's interesting stuff - https://cris.maastri...57-7cb469c279df).html
@  Nobody : (07 May 2019 - 06:26 AM) Divine - you might be interested in this article. I've been reading about protein and such lately - https://getpocket.co...e=pocket-newtab
@  Nobody : (07 May 2019 - 06:25 AM) I need to make decisions about what I want it to be...
@  Nobody : (07 May 2019 - 06:22 AM) and there's the little issue that it doesn't really DO anything right now unless you really want to run forever and watch it generate or right click on berry bushes to pretend to eat stuff
@  Nobody : (07 May 2019 - 06:21 AM) Thanks dk - that's the most difficult thing for me to do. takes me way too long lol
@  deekayzero : (06 May 2019 - 10:33 PM) i liek the aesthetic so far
@  Nobody : (05 May 2019 - 05:46 PM) say hello to the day/night cycle and really bad temp interface
@  Nobody : (05 May 2019 - 05:46 PM) I spent a good deal of my weekend organizing my game project and fixing a couple of bugs lol https://i.imgur.com/2NQ5Mns.jpg
@  Nobody : (03 May 2019 - 06:14 AM) cool
@  deekayzero : (01 May 2019 - 09:06 AM) posted a thread in media and culture. teh embed is a playlist.
@  Nobody : (29 April 2019 - 07:41 PM) you totally can
@  deekayzero : (29 April 2019 - 04:54 PM) i've made some dank music the past six months, i should share it here.
@  deekayzero : (29 April 2019 - 04:54 PM) i had some pretty good design notes but i don't have the core learned skills to implement any of those notes, and code has a tendency to mess with my head so i avoid it to a degree. music is alot more congruent with my creative energies, as is visual arts.
@  Nobody : (27 April 2019 - 06:51 AM) those things are so iconic
@  Nobody : (27 April 2019 - 06:51 AM) which blew my mind up kinda
@  Nobody : (27 April 2019 - 06:51 AM) oh, and apparently all those white marble greco-roman statues from ancient times - they were once all painted apparently... just the paint wore off before they were found
@  Nobody : (27 April 2019 - 06:50 AM) the art side is harder for me though, but meh as a hobby it keeps things interesting
@  Nobody : (27 April 2019 - 06:50 AM) yeah, I have the skills to do games - been playing with a lot of procedural generation type stuff lately. It's actually kinda interesting how easy a lot of it is to do efficiently. and I keep finding out odd facts about the world like that diamonds aren't found in random patches underground, but in kimberlite pipes. which if you liked journey to the center of the earth at all is totally neat and I don't know why proc gen things don't do that
@  deekayzero : (24 April 2019 - 03:50 PM) we even have a a degree of diverse backgrounds and perspectives on this forum or w/e. but it's good to have diversity of ideas perspectives backgrounds lenses etc to attack and tackle problems challenges and roadblocks from different angle and with differnet potential solutions
@  deekayzero : (24 April 2019 - 03:49 PM) like snoozle said it's not just about gender diversity. or diversity of colour of skin or ethnicity or w/e. diverse backgrounds. a follow a reporter on twitter who's "diverse" background is mostly her time in prison, and to a lesser extent being gay and her experiences on the other side of the law. the most important aspect here in terms of the diverse strengths she brings to her team and work being her lived experiences.
@  Divinelysian : (24 April 2019 - 02:14 AM) but what do I know
@  Divinelysian : (24 April 2019 - 12:39 AM) It's also based on wrong information imo. Nobody complains about the fact that most teachers and administration jobs are filled by women or that most soldiers and construction/warehouse workers are men. It's only in the top positions and politics that it matters.
@  Divinelysian : (24 April 2019 - 12:38 AM) Gender diversity is fine, but i don't like when they take lesser females for the job to get their quota. If the top 100 for a job is 70 men and 30 women OR 70 women and 30 men, they should pick those and not 50 men and 50 women.
@  deekayzero : (23 April 2019 - 02:40 PM) i stopped bothering with game design. it's a waste of time and creativity when i can afford to make music and shitty videos but can't afford to make the game i envision.
@  Nobody : (22 April 2019 - 05:55 PM) The TED talk by the lady that says Facebook broke democracy was interesting
@  Nobody : (22 April 2019 - 08:38 AM) only because it only takes one whacked out employee to totally screw with that whole thing and make terrible decisions. even if 99% of people wouldn't touch it
@  Nobody : (22 April 2019 - 08:37 AM) but yeah, tracking people's private lives is kinda creepy
@  Nobody : (22 April 2019 - 08:37 AM) tracking the bugs is kinda fun even... you're like I fixed it! and then you go into it and there's something else that you notice is wrong lol
@  Nobody : (22 April 2019 - 08:36 AM) i've become disenfranchised with games overall, so I'm making my own. very slowly... when I'm not working. kinda fun though
@  Nobody : (22 April 2019 - 08:35 AM) more diverse teams in general seem to have broader views - it's not just about gender diversity.
@  Nobody : (22 April 2019 - 08:33 AM) I have a game dev friend that decided that he wanted a half and half gender dev team. Since he's highly placed and they pay well it seems to be working for them. kind of interesting overall when people mess with that stuff
@  deekayzero : (21 April 2019 - 11:40 PM) it's for insurance purposes mainly. insane american insurance company shit. like i said dystopian af.
@  Divinelysian : (21 April 2019 - 07:12 PM) i guess they have their reasons
@  Divinelysian : (21 April 2019 - 05:49 PM) xD
@  deekayzero : (11 April 2019 - 09:17 PM) extremely fucked up regardless of gender involved really, but the gender specific aspects of it just add to the creep factor.
@  deekayzero : (11 April 2019 - 09:16 PM) https://massivelyop....ancy-and-moods/
@  deekayzero : (11 April 2019 - 09:16 PM) pretty fucking dystopian. there was people arguing in the comments that people don't have a right to health care etc bullshit i think so i think i opted not to link it for that reason but the article is good. lemme find it.
@  deekayzero : (11 April 2019 - 09:15 PM) there was an article i meant to link to you snoozle about how blizzard has apparently been surveying/tracking women who work for them's moods/health stuff/lady stuff.
@  deekayzero : (04 April 2019 - 08:05 AM) and basicalyl they have a bunch of stuff (content/activities) tha thas been effectively turned off for months because the other content they've added is basically too much for modern hardware to handle all together on one blade. which makes alot of sense really, and it's nice they were forthcoming about that being the problem imo. the thing is if they reprioritize it despite the focus being on the sp campaign release so online players can help test those overlapping areas of online and sp stuffs that aren't working properly. gonna be interesting to see what they do next here. they kind of promoted working ai to an extent in the new milestone and it doesn't look like its gonna happen.
@  deekayzero : (04 April 2019 - 08:03 AM) apparently all the stuff they have works fine together in a single player type context on a local server but in real life it's become a real albatross towards certain progression/game state goals.
@  deekayzero : (04 April 2019 - 08:01 AM) so sc has hit a point where in order to progress the PU side of the ongoing development they are stuckj in teh water until they get server side object container streaming and server meshing in.
@  Nobody : (22 March 2019 - 03:20 PM) ok, will consider that then - I'm so out of everything and busy with political stuff at work that I just can't keep track of stuff anymore.
@  deekayzero : (22 March 2019 - 11:12 AM) it's sooooo frickin good.\
@  deekayzero : (22 March 2019 - 11:12 AM) also snoozle, disney if you haven't been watching star trek discovery you have bene missing out big time.

  • 37057 Total Shouts
  • deekayzero (18089) Top Shouter
  • 0 Total Moderators (Groups)
  • 3 Total Moderators (Members)

0
 active user(s) (in the past 15 minutes)
0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Powered by IPB Shoutbox 1.4.1 © 2019, by IPB Shoutbox